Sluit menu

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen vind je hieronder. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Coronavirus
Kan ik een bezoek brengen aan BLUE Wellnessresorts?

Helaas zijn wij genoodzaakt om alle wellnessfaciliteiten van BLUE tot en met 31 augustus 2020 te sluiten. Dat betekent dat wij je tot die tijd niet kunnen ontvangen voor een wellnessbezoek. Vanaf 15 mei 2020 openen wij wel weer onze beautysalons. Dat betekent dat je vanaf 15 mei 2020 wel bij ons terecht kan voor een gezichtsbehandeling en/of massage.

Zijn de BLUE Wellnessresorts geopend?

Helaas zijn wij genoodzaakt om alle wellnessfaciliteiten van BLUE tot en met 31 augustus 2020 te sluiten. Dat betekent dat wij je tot die tijd niet kunnen ontvangen voor een wellnessbezoek. Vanaf 15 mei 2020 openen wij wel weer onze beautysalons. Dat betekent dat je vanaf 15 mei 2020 wel bij ons terecht kan voor een gezichtsbehandeling en/of massage.

Kan ik mijn bezoek annuleren?

Heb je gereserveerd in de periode t/m 31 augustus mei 2020? Het verplaatsen van je reservering kan kosteloos via een speciaal formulier: Verplaatsen reserveringHeb je vouchers en/of e-tickets gebruikt voor je reservering. Alle vouchers en/of e-tickets waarvan de uiterste geldigheidsdatum verloopt tussen 16 maart en 1 december 2020 worden automatisch door ons verlengd tot 26 december 2020 zodat je alsnog de mogelijkheid hebt om bij ons te komen ontspannen. De komende tijd zullen we onze systemen hierop aanpassen, we vragen je voor deze uitzonderlijke situatie om enig geduld en begrip.

Wens je toch liever je reservering te annuleren, dan bieden wij deze optie aan waarop enkele voorwaarden van toepassing zijn. Dit is mogelijk tot 1 augustus 2020 via het formulier: Annuleren reservering.

  • Een reservering met een e-ticket en/of voucher: het e-ticket en/of de voucher worden vrijgegeven zodat je op een later moment een nieuwe reservering kan plaatsen binnen de (nieuwe) geldigheidstermijn van jouw e-ticket en/of voucher.
  • Heb je tijdens het maken van je reservering al een (deel)betaling gedaan via onze boekingsmodule? Dan ontvang je het bedrag wat reeds betaald is in de vorm van BLUE tegoed per mail. De geldigheid van dit BLUE tegoed is tot 1 januari 2022. Het is niet mogelijk om reeds het reeds betaalde bedrag terug te storten of contant uit te keren. 
Hoe kan ik annuleren?

Heb je gereserveerd in de periode t/m 31 augustus 2020? Het verplaatsen van je reservering kan kosteloos via een special formulier: Verplaatsen reserveringWens je toch liever je reservering te annuleren, dan bieden wij deze optie aan waarop enkele voorwaarden van toepassing zijn. Dit is mogelijk tot 1 augustus 2020 via het formulier: Annuleren reservering.

  • Een reservering met een e-ticket en/of voucher: het e-ticket en/of de voucher worden vrijgegeven zodat je op een later moment een nieuwe reservering kan plaatsen binnen de (nieuwe) geldigheidstermijn van jouw e-ticket en/of voucher.
  • Heb je tijdens het maken van je reservering al een (deel)betaling gedaan via onze boekingsmodule? Dan ontvang je het bedrag wat reeds betaald is in de vorm van BLUE tegoed per mail. De geldigheid van dit BLUE tegoed is tot 1 januari 2022. Het is niet mogelijk om reeds het reeds betaalde bedrag terug te storten of contant uit te keren. 
Mag ik mijn reservering annuleren als ik heb gereserveerd met een e-ticket en/of voucher?

Het verplaatsen van je reservering kan kosteloos via een speciaal formulier: Verplaatsen reservering. Heb je vouchers en/of e-tickets gebruikt voor je reservering of heb je deze nog in je bezit? Alle vouchers en/of e-tickets waarvan de uiterste geldigheidsdatum verloopt tussen 16 maart en 1 december 2020 worden automatisch door ons verlengd tot 26 december 2020 zodat je alsnog de mogelijkheid hebt om bij ons te komen ontspannen. De komende tijd zullen we onze systemen hierop aanpassen, we vragen je voor deze uitzonderlijke situatie om enig geduld en begrip.

Wens je toch liever je reservering te annuleren, dan bieden wij deze optie aan waarop enkele voorwaarden van toepassing zijn. Dit is mogelijk tot 1 augustus 2020 via het formulier: Annuleren reservering.

  • Een reservering met een e-ticket en/of voucher: het e-ticket en/of de voucher worden vrijgegeven zodat je op een later moment een nieuwe reservering kan plaatsen binnen de (nieuwe) geldigheidstermijn van jouw e-ticket en/of voucher.
  • Heb je tijdens het maken van je reservering al een (deel)betaling gedaan via onze boekingsmodule? Dan ontvang je het bedrag wat reeds betaald is in de vorm van BLUE tegoed per mail. De geldigheid van dit BLUE tegoed is tot 1 januari 2022. Het is niet mogelijk om reeds het reeds betaalde bedrag terug te storten of contant uit te keren. 
Is het na 31 augustus 2020 weer mogelijk naar BLUE Wellness te komen?

We volgen het advies van het RIVM en de Nederlandse Overheid op de voet en gaan pas weer open op het moment dat dit kan. Volgens de laatste informatie zal dit vanaf 1 september 2020 weer mogelijk zijn. Je kan nu al een bezoek reserveren bij BLUE Wellness vanaf 1 september 2020. Maak een reservering bij BLUE wellnessresorts Leiden, Helmond of Sittard - klik hierBLUE Wellness Trivium - klik hier of bij BLUE Wellness Stadspark klik hier

Ik heb een behandeling geboekt, gaat deze nog door?

Vanaf 15 mei 2020 openen wij de BLUE Beautysalons weer. Uiteraard houden we de richtlijnen vanuit de overheid nauwlettend in de gaten. We zullen je binnenkort persoonlijk informeren als je een behandeling gepland hebt staan.

Ik heb wellness vouchers en/of e-tickets, blijven deze langer geldig?

Ben je in het bezit van vouchers en/of e-tickets waarvan de geldigheid verloopt tussen 16 maart en 1 december 2020? Dan verlengen wij deze vouchers en/of e-tickets tot en met 26 december 2020. De komende tijd zullen wij onze systemen hierop aanpassen en kun je hier weer mee reserveren via onze website.

Kan ik mijn bezoek ook op een later moment verplaatsen?

Ja, in deze uitzonderlijke situatie begrijpen we dat je niet direct een nieuwe datum kan plannen. We vragen je wel om uiterlijk 1 september 2020 bij ons kenbaar te maken naar welke datum jij de reservering wilt verplaatsen. Deze aanvraag kun je indienen via het formulier: Reservering verplaatsen. Na 1september 2020 komt jouw reservering en waarde te vervallen.

Ik heb een Hotelgeschenk voucher, blijven deze langer geldig?

Ben je in het bezit van een Hotelgeschenk voucher van Fletcher hotels waarvan de geldigheid binnenkort verloopt? Neem contact op met het Fletcher Contact- en supportcenter via receptie@fletcher.nl, zij zullen jouw verzoek in behandeling nemen en je informeren of de voucher verlengd zal worden.

Reserveren
Ik heb een e-ticket, maar het lukt mij niet om online te reserveren.

Er zijn verschillende e-tickets waarmee je kunt reserveren. In bijna alle gevallen vind je een code onder de barcode, deze vul je in op deze pagina om je reservering te maken.

Kom je er nog niet uit? Neem contact op met onze klantenservice via info@bluewellness.nl of direct met het desbetreffende BLUE Wellness locatie.

Is reserveren noodzakelijk?

Om ontspanning te garanderen hebben alle Blue Wellnessresorts een maximaal aantal gasten wat toegelaten kan worden. Wij raden je daarom aan om je saunadag vooraf te reserveren, zodat je zeker bent dat er nog plek voor je is. Wil je gebruik maken van een actie of e-ticket, dan is reserveren verplicht. Dit staat duidelijk op je e-ticket of voucher vermeld.

E-tickets & vouchers
Mijn voucher is verlopen, kan ik deze verlengen?

Het is niet mogelijk om vouchers en/of kortingscodes te verlengen.

De geldigheid op mijn voucher verschilt van de geldigheid op de website. Welke geldigheid is geldig?

De geldigheid op de website is de juiste geldigheid. Onze receptiemedewerkers zullen ten alle tijden de geldigheid van de website aanhouden.

Mijn e-ticket is niet persoonsgebonden, wat betekent dit eigenlijk?

In veel gevallen zijn e-tickets niet persoonsgebonden. Dit betekent dat andere personen ook gebruik kunnen maken van de door jou gekochte e-tickets. Je kunt deze dus cadeau doen of als je bijvoorbeeld een 3x ticketactie hebt gekocht, met twee andere personen tegelijkertijd gebruik maken van de tickets.

Zijn kortingsbonnen, e-tickets of vouchers voor een wellness entree ook geldig voor een arrangement?

Kortingsbonnen voor een wellness entree zijn alleen geldig voor een wellness entree. Deze kortingsbonnen, e-tickets of vouchers kunnen dus niet ingeleverd worden voor een arrangement of ander product en/of dienst.

BLUE 10-badenkaart
Wanneer is de BLUE 10-badenkaart verkrijgbaar?

De BLUE 10-badenkaart is een tijdelijke actie en is 2 x per jaar in een korte tijd verkrijgbaar. Na aankoop is de BLUE 10-Badenkaart geldig bij alle BLUE Wellnessresorts en BLUE Wellnesslocaties in Nederland.

Is de BLUE 10-Badenkaart persoonsgebonden?

Nee,  de BLUE 10-Badenkaart is niet persoonsgebonden. Na aankoop van de BLUE 10-Badenkaart ontvangt je 10 e-tickets t.w.v. een sauna entree. Je kunt deze e-tickets allemaal zelf gebruiken, maar het is ook mogelijk om de e-tickets aan andere personen cadeau te doen of te gebruiken. Hierdoor kunnen jij en je vriend(innen) gebruik maken van dezelfde actie.

Wat zijn de voorwaarden van de BLUE 10-Badenkaart?

De BLUE 10-Badenkaart is een tijdelijke actie waaraan een aantal voorwaarden zijn verbonden. Deze hebben we overzichtelijk vermeld op deze pagina.

Behandelingen
Hoe laat vindt mijn geboekte behandeling plaats?

Behandelingen kunnen plaatsvinden tussen je opgegeven (online) aankomst- en vertrektijd. De behandeltijden worden bij aankomst aan je doorgegeven. 

Kunnen behandelingen gelijktijdig plaatsvinden?

Kom je met meerdere personen, dan doen wij onze uiterste best om de behandelingen gelijktijdig te plannen. Wij kunnen dit echter niet met zekerheid garanderen. De behandeltijden worden bij aankomst aan je doorgegeven.

Kan ik mijn voorkeur voor de behandeltijd doorgeven?

Wij doen onze uiterste best om aan je wensen te voldoen. Echter kunnen wij de tijden niet met zekerheid garanderen. Behandelingen kunnen plaatsvinden tussen de door jou opgegeven aankomst- en vertrektijd. De tijden van de behandelingen worden bij aankomst aan je doorgegeven.

Ik kom iets later dan de aangegeven aankomsttijd, moet ik dit doorgeven?

Indien je een behandeling hebt gereserveerd en niet op de aangegeven aankomsttijd kunt arriveren, dien je dit vooraf tijdig aan ons door te geven. Jouw behandeling kan namelijk al op de door jouw aangegeven aankomsttijd zijn ingepland.

Kan ik een behandeling reserveren zonder gebruik te maken van de sauna- en wellnessfaciliteiten?

Je kunt ook van een ontspannende massage of gezichtsbehandeling genieten zonder saunabezoek tenzij dit nadrukkelijk bij een specifieke behandeling staat aangegeven.

Kan ik op de dag zelf ook nog behandelingen reserveren?

Beauty behandelingen en massages zijn erg populair. We raden je daarom aan om vooraf je gewenste behandeling te reserveren om teleurstellingen te voorkomen. Indien beschikbaar kun je op de dag zelf nog een behandeling reserveren. 

Eten & drinken
Mag ik mijn eigen eten en drinken meenemen?

Het is niet toegestaan om je eigen consumpties te nuttigen bij BLUE Wellness. Alle locaties beschikken over een restaurant en/of horecagelegenheid waar je ieder moment van de dag terecht kunt voor een hapje en drankje.

Ik heb een allergie, hoe kan ik dat doorgeven?

Indien je een allergie hebt, raden wij je aan dit aan tafel door te geven. Heb je een specifieke allergie? Dan raden wij je aan om tijdens het maken van de reservering kenbaar te maken welke allergie je hebt, zodat de koks vooraf kunnen zorgen dat er specifieke ingrediënten in huis zijn om voor jou een heerlijke maaltijd te kunnen bereiden.

Hoe laat vindt de lunch plaats?

Bij BLUE vind je geen massale buffetten maar geniet je a la carte van de uitgebreide (h)eerlijke menukaart. De broodgerechten serveren wij tot 17:00 uur, alle overige gerechten zijn de hele dag door te bestellen tenzij anders aangegeven.

Hoe laat vindt het diner plaats?

Bij BLUE vind je geen massale buffetten maar geniet je a la carte van de uitgebreide (h)eerlijke menukaart. Vanaf 17:00 uur ben je van harte welkom in het restaurant voor het diner. Stel je eigen 3-gangen diner samen uit onze dinerkaart. 

Cadeaukaarten
Kan ik een cadeaukaart ook aan de receptiebalie kopen?

Het is mogelijk om zowel online als aan de receptiebalie een cadeaukaart aan te kopen. Let op! Dit is alleen mogelijk voor cadeaukaarten. Acties zijn, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, alleen online in onze webshop te koop. Kijk dus altijd goed naar de voorwaarden om teleurstellingen aan de receptie te voorkomen.

Wanneer dien ik mijn kortingsvoucher in te leveren?

Wanneer je in het bezit bent van een kortingsvoucher, dan dien je deze vooraf online te reserveren. Eventuele cadeaukaarten kun je tijdens je bezoek bij de receptie inleveren.

Kan ik een hotelovernachting reserveren in combinatie met mijn wellnessdag?

Jazeker kan dit. Klik hier voor ons actuele aanbod aan wellness arrangementen inclusief hotelovernachting.

Ben je in het bezit van een hotelvoucher of e-ticket? Raadpleeg de informatie op de desbetreffende (actie)voucher. Tip! Reserveer eerst jouw hotelvoucher, vervolgens kun je je dagje wellness op dezelfde data reserveren.

Kan ik een cadeaukaart online verzilveren?

Het is helaas niet mogelijk om een cadeaukaart online te verzilveren. Deze worden op locatie ingenomen/afgewaardeerd. 

Overige
Wat zit er allemaal bij de prijs in?

Wij bieden verschillende entreevormen, arrangementen en behandelingen aan.  Op de website bij jouw gewenste keuze staan onder het kopje 'inhoud' alles vermeld wat er inbegrepen is. Alle overige bestedingen tijdens jouw dagje sauna zijn exclusief en kun je na afloop afrekenen bij de receptie. 

Zijn er speciale damesdagen?

Nee, bij BLUE zijn er geen speciale damesdagen. Alle dagen van de week zijn gemengd.

Mag ik mijn eigen badjas, handdoeken en slippers meenemen?

Tijdens je bezoek kun je gebruik maken van je eigen badjas, handdoeken en slippers. Je kunt deze ook bij de receptie huren. Na afloop mag je de slippers mee naar huis nemen en laat je de was bij ons achter, zo kom je nog meer ontspannen thuis.

Hoe laat vindt de rondleiding plaats?

Bij de receptie kun je informeren wanneer de rondleidingen plaatsvinden. Deze worden op verzoek uitgevoerd door een van de wellnessmedewerkers.

Kan ik kolven tijdens mijn wellnessdag?

Ja, er is bij iedere BLUE Wellnesslocatie een ruimte beschikbaar om te kolven. Voor meer informatie kun je terecht bij de receptie van de desbetreffende locatie.

Zijn de BLUE Wellnesslocaties rolstoel toegankelijk?

De BLUE Wellnesslocaties zijn helaas niet toegankelijk voor minder valide personen m.u.v. BLUE Wellness Trivium. 

Mag ik naar de sauna als ik zwanger ben?

Ook tijdens je zwangerschap kun je genieten van een dagje wellness. Er zijn chter wel een paar zaken waar je rekening mee dient te houden. We raden je in alle situaties af om tijdens de eerste 3 maanden van je zwangerschap een bezoek te brengen aan de sauna. In de laatste 6 weken van je zwangerschap raden we je aan om warme (kruiden)baden te mijden i.v.m. eventuele infecties. Uiteraard geldt ten alle tijden: luister goed naar je eigen lichaam. 

Mag ik badkleding aan tijdens mijn bezoek aan BLUE?

Het dragen van badkleding is alleen toegestaan op de speciale badkleding-mag-dagen.Op deze speciale dagen is het toegestaan om zowel met als zonder badkleding gebruik te maken van alle sauna- en wellnessfaciliteiten. Deze dagen vinden 1x per week plaats bij de BLUE Wellnessresorts in Helmond en Sittard. Klik hier om te kijken op welke dag van de week het Badkleding-mag-dag is. Onze locatie in Leiden heeft geen speciale badkledingdagen. Bij BLUE Wellness Trivium en BLUE Wellness Stadspark zijn er speciale badkledingochtenden. Deze zijn dagelijks tussen 09.00 en 11.00 uur.

Is het verplicht om badkleding te dragen op badkleding-mag-dagen?

Nee, op badkleding-mag-dagen is het zowel met als zonder badkleding mogelijk om gebruik te maken van de sauna- en wellnessfaciliteiten. Op de badkleding ochtenden bij Wellness Trivium en Wellness Stadspark is het dragen van badkleding wel verplicht.

Is er voldoende parkeergelegenheid?

Parkeren voor bezoekers van BLUE Wellness, m.u.v. onze locatie in Leiden, is gratis.

Mag ik mijn mobiele telefoon gebruiken tijdens mijn bezoek?

Bij de BLUE Wellnesslocaties ben je echt een dagje offline. Het is enkel toegestaan om je mobiele telefoon te gebruiken bij de receptie van de wellnesslocatie. Respecteer hierin ook de privacy van andere gasten. De mobiele telefoon dient dus in het kluisje opgeborgen te worden.